tiistai 23. maaliskuuta 2010

Kuluttajapaneeliin jäseneksi

Viime aikoina olen kirjoitellut myös muusta kuin pelkästä mystery shoppingissta. Tällä kertaa ajattelin kirjoittaa A.C. Nielsenin kuluttajapaneelista. Itselläni ei ole kokemuksia asiasta, mutta eräs äitiyslomalla oleva ystäväni on kuluttajapaneelin jäsen.

Kaivelin hieman tietoa netistä ja löysin mm. seuraavaa. Kuluttajapaneeli tarkoittaa käytännössä sitä, että merkitset pienellä skannerilaitteella ylös kaikki ostamasi päivittäistavaratuotteet. A.C. Nielsen myy tätä tietoa eteenpäin asiakkailleen, jotka taas voivat parantaa tuotevalikoimaansa ja palvella asiakkaitaan paremmin.

Varsinaista palkkaa ei kuluttajanpaneelin jäsenyydestä saa. Aktiiviset jäset tosin palkitaan pisteillä, joilla voi lunastaa tuotepalkintoja. Lisäksi jäsenien kesken arvotaan kerran kuussa palkintoja, esim. taulu-tv:tä, kodinkoneita ym. A.C. Nielsen palkitsee aktiiviset jäsenet, koska olemalla jäsen pitkään ja skannaamalla tuotteita ahkerasti.

Onko sinulla kokemuksia jäsenyydestä? Onko kuluttajapaneelin jäsenyys vaivan arvoinen? Kommentoi!

Ei kommentteja: